Regulamin

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin skierowany jest do  Klientów korzystających ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem internetowym: www.zaciszny-zakatek-zawoja.pl, z siedzibą w: Zawoja 1811, 34-222 Zawoja

  2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Zaciszny Zakątek Zawoja, którego Reprezentantem i Usługodawcą jest Lech Kuciński. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w Polityce Prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka Prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w Polityce Prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).

  3. Definicje:

    • BLOG – Usługa Elektroniczna, internetowy blog dostępny w Sklepie Internetowym i prowadzony przez Usługodawcę dla wszystkich odwiedzających Sklep Internetowy.

    • DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

    • FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności.

    • KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych.

    • KODEKS CYWILNY – Ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

    • PRAWO AUTORSKIE – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).

    • PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym treść cyfrowa, przedmiot lub usługa (w tym usługa cyfrowa lub inna niż cyfrowa) będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

    • REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.

    • SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym:

      https://www.zaciszny-zakatek-zawoja.pl/sklep-internetowy/
    • SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Lech Kuciński z siedzibą w Zawoi (adres siedziby i adres do korespondencji: Zawoja 1811, 34-222 Zawoja).

    • UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa (1) o dostarczanie Produktu (w przypadku Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej) lub (2) Umowa Kupna-Sprzedaży Produktu (w przypadku Produktu – usługi innej niż cyfrowa), zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

    • USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego i niebędąca Produktem.

    • USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.

    • USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

    • ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.


Usługi elektroniczne w Sklepie Internetowym

W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Formularz Zamówienia.

  • Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola "Zamawiam i płacę" – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, sposób płatności. W przypadku Klientów korzystających z zakupu produktów elektronicznych dane niezbędne do wykonania usługi sprzedaży to: imię i nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres poczty elektronicznej. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
  • Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
  • Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  • Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

Warunki zawierania Umowy Sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  2. Cena Produktu lub wynagrodzenie za Produkt/ Usługę uwidocznione na stronie Sklepu Internetowego podane jest w złotych polskich i zawiera cenę ostateczną, do której doliczane są jedynie koszty ewentualnej wysyłki. 
  3. Sprzedawca może stosować w Sklepie Internetowym indywidualne dostosowanie ceny Produktu na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, co polega na zróżnicowaniu wyświetlanych Klientom cen Produktów w zależności od tego, czy dana osoba odwiedza Sklep Internetowy ponownie, czy też po raz pierwszy. W przypadku Klienta, który odwiedza Sklep Internetowy po raz pierwszy, wyświetlana cena Produktu może zostać obniżona w stosunku do ceny standardowej, a stan ten utrzymywać będzie się przez kilka pierwszych dni od czasu pierwszej wizyty Klienta na stronie Sklepu Internetowego.
  4. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówienia
  • Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  • Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.

Sposoby i terminy płatności za Produkt

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:

    • Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
    • Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24  – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia. Wskazane sposoby płatności mogą nie być dostępne dla wszystkich Produktów w tym samym czasie. Aktualne informacje o dostępnych sposobach płatności określone są każdorazowo najpóźniej w trakcie składania Zamówienia przez Klienta.
    • Termin płatności - W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Klient obowiązany jest zobowiązany jest do dokonania płatności w dniu zawarcia Umowy Sprzedaży. 

Zasady korzystania z Produktu Cyfrowego 

  1. Niniejszy punkt 5. Regulaminu określa domyślne zasady korzystania z Produktów – treści cyfrowych dostępnych w Sklepie Internetowym. Zasady te mają zastosowanie w razie braku ustalenia dla danego Produktu indywidualnych warunków korzystania z Produktu lub w zakresie nieuregulowanym indywidualnymi warunkami (w takim wypadku informacje na temat indywidualnych warunków podane zostaną w opisie Produktu, którego one dotyczą).

  2. Prawa do Produktu, w tym także prawa autorskie w przypadku Produktów stanowiących utwór w rozumieniu przepisów Prawa Autorskiego, przysługują Sprzedawcy bądź innym uprawnionym podmiotom trzecim. Klient nie otrzymuje na własność żadnych praw autorskich i innych praw własności intelektualnej do Produktu.

  3. Klient na podstawie zawartej Umowy Sprzedaży jest uprawniony korzystać z Produktu w sposób oraz w zakresie niezbędnym do korzystania z niego dla celów określonych Umową Sprzedaży, a w razie braku ich określenia dla celów, w których zazwyczaj korzysta się z Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk.

  4. Korzystanie przez Klienta z Produktu możliwe jest wyłącznie dla użytku własnego Klienta, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące oraz odmiennych postanowień Umowy Sprzedaży: (1) Klient nie jest uprawniony do udostępniania Produktu osobom trzecim; (2) Klient nie jest uprawniony do wykorzystywania Produktu w celach zarobkowych, w tym do wprowadzania Produktu do obrotu; (3) Klient nie jest uprawniony do przenoszenia, sublicencjonowania ani upoważniania innych osób do korzystania z Produktu; (4) Klient nie jest uprawniony do kopiowania, powielania, modyfikowania, adaptowania, tłumaczenia, odkodowywania, dekompilowania, dezasemblowania lub jakichkolwiek innych prób ingerencji w Produkt, chyba że jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowego korzystania z Produktu zgodnie z Umową Sprzedaży.

  5. Korzystanie przez Klienta z Produktu możliwe jest przez czas określony Umową Sprzedaży. W razie braku odmiennych informacji w opisie Produktu lub w trakcie składania Zamówienia, przyjmuje się, że korzystanie z Produktu możliwe jest bezterminowo.

  6. Dostęp do Produktu udzielany jest poprzez przesłanie treści cyfrowych (np. w formie pliku komputerowego) lub linku (adresu URL) wraz z danymi dostępowymi (np. login, hasło) umożliwiającymi dostęp do treści lub usług cyfrowych wchodzących w skład Produktu na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Zamówieniu.

  7. Termin dostarczenia Produktu do Klienta wynosi: do 24h w przypadku Produktów Cyfrowych, 24-48h w przypadku Produktów dostępnych na stanie i zazwyczaj do 7 Dni Roboczych w przypadku Produktu na zamówienie, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. Początek biegu terminu dostarczenia Produktu do Klienta liczy się od momentu zaksięgowania wpłaty.

  8. Sprzedawca może dokonać zmiany Produktu, która nie jest niezbędna do zachowania jego zgodności z Umową Sprzedaży, w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z uzasadnionych przyczyn, tj. gdy zmiana jest niezbędna do dostosowania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej do nowego środowiska technicznego lub do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych – oraz wyłącznie w zakresie, w jakim ta przyczyna wpływa na zmianę. Sprzedawca nie może jednak dokonać zmiany Produktu dostarczanego w sposób jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, o której mowa powyżej, nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie konsumenta, a Sprzedawca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie. Jeżeli zmiana, o której mowa powyżej, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta do Produktu lub korzystanie z niego, Sprzedawca jest zobowiązany poinformować konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia Umowy Sprzedaży bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Prawo wypowiedzenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie ma zastosowania jeżeli Sprzedawca zapewnił konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży, w stanie niezmienionym.


Sposoby i terminy wykonania usług

  1. W przypadku Produktu będącego usługą, sposób i termin wykonania tej usługi wynikają z opisu Produktu na stronie Sklepu Internetowego, a w razie potrzeby także z indywidualnych ustaleń między Klientem i Sprzedawcą po zawarciu Umowy Sprzedaży.

  2. O ile Umowa Sprzedaży nie stanowi inaczej, wykonanie usługi następuje najwcześniej po uregulowaniu przez Klienta wszystkich płatności należnych Sprzedawcy za usługę.


Procedura rozpatrywania reklamacji

  1. Niniejszy punkt określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.

  2. Reklamacja może zostać złożona na przykład:

    1. pisemnie na adres: Zawoja 1811, 34-222 Zawoja

    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zaciszny.zakatek.zawoja@gmail.com

  3. Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

  4. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.

  5. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty, Produkt lub zrzuty ekranu) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

  6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

  7. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży:

    • W przypadku reklamacji Produktu – treści lub usługi cyfrowej zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.


POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
  4. Pod adresem https://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).


USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta, konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem przypadków opisanych w pkt. 9.5 i kosztów określonych w pkt. 9.6 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:

    1. pisemnie na adres: Zawoja 1811, 34-222 Zawoja

    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zaciszny.zakatek.zawoja@gmail.com

  2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest na stronie. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy, której przedmiotem jest dostarczanie Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.

  4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m. in. w odniesieniu do  umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym (art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta).

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.

  2. Zmiana Regulaminu:

    • Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów lub terminów płatności lub dostaw, podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług Elektronicznych lub Produktów; dodania nowych Usług Elektronicznych i Produktów; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

    • Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.

    • W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych konsument ma prawo odstąpienia od umowy.

  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.


Polityka prywatności

Sklep internetowy Zaciszny Zakątek Zawoja na stronie https://www.zaciszny-zakatek-zawoja.pl z siedzibą w Zawoi pod adresem Zawoja 1811, 34-222 Zawoja, przetwarza przekazane przez Klienta dane osobowe na potrzeby spełnienia i dodatkowego potwierdzenia Warunków Użytkowania, przetwarzania zamówień składanych drogą elektroniczną oraz realizowania dostaw, a także na potrzeby niezbędnej komunikacji prowadzonej w okresie wymaganym przez przepisy prawa.

Postanowienia ogólne

1. Zgodnie z przepisami RODO (zwanymi dalej „Rozporządzeniem RODO”) administratorem danych osobowych jest Zaciszny Zakątek Zawoja, z siedzibą w Zawoi pod adresem Zawoja 1811, 34-222 Zawoja (zwanym dalej „Administratorem”);

2. Dane kontaktowe Administratora: adres e-mail: zaciszny.zakatek.zawoja@gmail.com, tel.: 604-643-167;

3. Dane osobowe obejmują wszelkie informacje odnoszące się do zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

Źródło danych osobowych

1. Administrator przetwarza dane osobowe uzyskane za zgodą Klienta i zebrane w trakcie zawierania umowy kupna oraz realizacji zamówienia elektronicznego utworzonego w sklepie internetowym https://www.zaciszny-zakatek-zawoja.pl.;

2. Administrator przetwarza wyłącznie te dane identyfikujące oraz kontaktowe Klienta, które są niezbędne do realizacji umowy kupna;

3. Administrator przetwarza dane osobowe do celów wysyłki i rozliczenia zamówienia, a także na potrzeby prowadzenia niezbędnej komunikacji pomiędzy stronami umowy w okresie czas wymaganym przez prawo. Dane osobowe nie zostaną upublicznione i nie będą przekazywane do żadnych innych krajów.

Cel przetwarzania danych

Administrator przetwarza dane osobowe Klienta do następujących celów:

1. Na potrzeby realizacji zapytań utworzonych przez Klienta w formularzach kontaktowych (imię, adres e-mail);

2. Na potrzeby realizacji zamówienia elektronicznego utworzonego przez Klienta (imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu);

3. Zachowanie zgodności z przepisami prawa obowiązującymi na mocy umowy jaka wiąże Klienta i Administratora;

4. Dane osobowe są niezbędne do zrealizowania umowy zakupu. Bez takich danych osobowych zawarcie umowy kupna jest niemożliwe.

5. Dane osobowe podawane w formularzach kontaktowych są niezbędne do realizacji zapytań utworzonych przez Klienta w tych formularzach. Bez takich danych osobowych nawiązanie kontaktu z Klientem jest niemożliwe.

Okres przechowywania danych osobowych

1. Administrator przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji praw i obowiązków powstałych na mocy umowy zawartej pomiędzy Administratorem i Klientem, a także przez okres 3 (trzech) lat od momentu zakończenia obowiązywania tej umowy;

2. Administrator ma obowiązek usunąć wszystkie dane osobowe po zakończeniu wymaganego okresu przechowywania takich danych osobowych.

Odbiorcy i podmioty przetwarzające dane

Strony trzecie zajmujące się przetwarzaniem danych osobowych Klienta są podwykonawcami Administratora danych osobowych. Usługi świadczone przez takich podwykonawców są niezbędne do skutecznej realizacji umowy kupna oraz przetworzenia zamówienia elektronicznego wiążącego Administratora i Klienta.

Podwykonawcami Adminstratora danych osobowych są:

  • Webnode AG (system użyty do stworzenia sklepu elektronicznego);
  • Firma przewozowa;
  • Google Analytics (statystyki stron internetowych);
  • Stripe (bramka płatnicza);
  • Przelewy24 (bramka płatnicza)

Prawa Klienta

W myśl postanowień zawartych w Rozporządzeniu, Klientowi przysługują następujące prawa:

1. Prawo dostępu do danych osobowych;

2. Prawo do korygowania danych osobowych;

3. Prawo do usuwania danych osobowych;

4. Prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;

5. Prawo do przenoszenia danych osobowych;

6. Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych wyrażone na piśmie lub w formie wiadomości elektronicznej przesłanej na adres: zaciszny.zakatek.zawoja@gmail.com;

7. Prawo do składania zażalenia do organu nadzoru, jeżeli zachodzi podejrzenie naruszenia Rozporządzenia.

Bezpieczeństwo danych osobowych

1. Administrator niniejszym oświadcza, że podjął wszelkie środki zapobiegawcze o charakterze technicznym i organizacyjnym, które są konieczne do zabezpieczenia danych osobowych;

2. Administrator wykorzystał środki zapobiegawcze o charakterze technicznym, aby zabezpieczyć miejsca przechowywania danych, a w szczególności zabezpieczył dostęp do komputera za pomocą hasła, zastosował oprogramowanie antywirusowe oraz przeprowadza regularną konserwację sprzętu komputerowego.

Postanowienia końcowe

1. Złożenie zamówienia elektronicznego na stronie https://www.zaciszny-zakatek-zawoja.pl stanowi potwierdzenie, że Klient został poinformowany o wszystkich warunkach dotyczących ochrony danych osobowych i akceptuje je w pełnym zakresie;

2. Klient potwierdza akceptację tych zasad poprzez zaznaczenie pola wyboru w formularzu zlecenia zakupu;

3. Administrator może zaktualizować niniejsze Zasady w dowolnej chwili. Nowa, zaktualizowana wersja Zasad musi zostać opublikowana na stronie internetowej Administratora danych osobowych.

Niniejsze Zasady wchodzą w życie 1 stycznia 2024 roku